In maart 2011 nam Satellite Hur Chemical in Cedar Park, TX over en begaf het zich opnieuw aan de productie van Safe-T-Fresh-toiletadditieven en reinigingsproducten. De tot Satellite Environmental omgedoopte fabriek doet aan loonverpakking en is fabrikant en verkoper van Monochem-producten die worden gebruikt in de industrie van recreatievoertuigen (RV).
De naam Safe-T-Fresh was oorspronkelijk een productnaam voor de eerste formaldehydevrije vloeistof die werd gecreëerd voor de industrie van mobiele toiletten in 1975. Het product kende zoveel succes dat het de weg effende naar markten in Duitsland en Japan, en uiteindelijk de hele wereld. Vandaag worden Safe-T-Fresh-producten in meer dan 115 landen verkocht.
In 1958, toen Al Hilde Satellite Industries oprichtte, waren er geen chemische producten op de markt voor gebruik in de industrie van mobiele toiletten. Al Hilde begreep al gauw dat de formule niet alleen geuren moest bestrijden maar ook een mooie kleur moest hebben en niet mocht bevriezen.
Al Hilde contracteerde een bedrijf met ervaring in de productie van chemicaliën om hem te helpen bij de ontwikkeling van zijn eerste vloeistof voor mobiele toiletten. De inspanning wierp vruchten af en na enkele jaren had Satellite zijn eigen chemicus, lab en uitrusting voor de productie van toiletadditieven en andere producten die hij noodzakelijk achtte voor het reinigen en verfrissen van toiletten.
Zoals gezegd, zag Al vóór alle anderen in de industrie dat er een behoefte bestond aan een formaldehydevrij toiletadditief. De doorbraak vond hoofdzakelijk plaats door het feit dat Satellite’s eigen park van 20.000 toiletten zo veilig mogelijk moest worden onderhouden.
In 1988 verkocht Al zijn verhuurbedrijf van mobiele toiletten aan Waste Management en concentreerde hij zich op de verkoop van mobiele toiletten, chemicaliën en vrachtwagens aan andere verhuurbedrijven over de hele wereld, die van zijn producten hadden gehoord en ze wilden gebruiken.
In 1998 greep er een verandering plaats toen Satellite de vervaardiging van zijn producten uitbesteedde aan HUR Chemical. De verkoopvolumes waren zo groot geworden dat hij zou hebben moeten investeren in meer en nieuwere apparatuur en een nieuwe productievestiging zou hebben moeten bouwen of huren. Door de samenwerking met HUR werden die hindernissen vrij gemakkelijk genomen.
Nog meer veranderingen deden zich voor in het midden van de jaren 2000. In 2006 introduceerde Safe-T-Fresh de Quick Scents-pakketten. De doseerpakketten werden over het algemeen goed aanvaard door de verhuurbedrijven. De “drop and go”-toiletzakjes waren volgens velen een stuk gemakkelijker in gebruik.
Het bedrijf nam nog een grote beslissing in 2001. De naam van Satellite-geurverdrijvingsproducten werd veranderd in Safe-T-Fresh en er werd een afzonderlijk verkoopteam samengesteld, terwijl er voorheen enkel werd gerekend op de Area Managers. Het verkoopteam resulteerde praktisch onmiddellijk in hogere verkoopcijfers, die bleven stijgen tot aan de Amerikaanse recessie in 2008.
In maart 2010 onthulde Safe-T-Fresh een nieuw bedrijfslogo en een nieuw verpakkingsontwerp. Het vroegere logo en de vroegere verpakking legden de nadruk op “bescherming” tegen geuren en hoge kosten. Het nieuwe logo daarentegen werd ontworpen om de nadruk te leggen op frisheid, door het gebruik van blauw en groen. De geurverdrijvende werking werd beklemtoond door de toevoeging “Geurbeheersing. Gegarandeerd!”. Aangezien Safe-T-Fresh-producten altijd werden en worden verkocht met een volledige tevredenheidsgarantie, was het belangrijk kopers te wijzen op de verbintenis door het woord 'garantie' in het logo op te nemen.
In 2012 voltooide Satellite Environmental een één jaar durende renovatie op basis van aanbevelingen van een gespecialiseerd bedrijf dat werd ingehuurd om de werkstroom en de fysische groepering van apparatuur en afdelingen in de vestiging te bestuderen.
Als een gevolg daarvan werden geklimatiseerde werkzones gebouwd voor productie en R&D-tests. Volledige afdelingen werden verplaatst om de werkstroom te verbeteren, wat resulteerde in een hogere productiecapaciteit binnen een geklimatiseerde omgeving die speciaal werd ontworpen ter verhoging van de productiekwaliteit en -coherentie.
Het wereldwijde succes van Safe-T-Fresh-producten wordt bepaald door tevreden klanten die onze producten blijven gebruiken en vertrouwen. Als u al ooit Safe-T-Fresh-producten kocht, danken wij u voor het vertrouwen. Als u nog geen klant bent, hopen wij dat u ons ooit in de gelegenheid zult stellen u van producten te voorzien.